Uită de mișcările clasice. Nu ele îți aduc rezultate, ci un mix între exerciții la care nici nu te aștepți.

Atunci când vorbim despre tonifiere și ardere a grăsimilor în zona abdominală, alimentația este responsabilă în proporție de 80% pentru rezultate.

Apoi, la capitolul antrenament, nu exercițiile izolate pentru abdomen te ajută să pierzi țesutul adipos de pe peretele abdominal, ci sesiunile cardio. În acest caz vorbim despre arderea grăsimilor post-antrenament – capacitatea organismului de a menține un consum energetic ridicat după încheierea unui antrenament. Cu cât acesta este mai intens, cu atât efectul este puternic.

Antrenamente scurte și intense
Cele de tip cardio ard o mulțime de calorii, dar cel mai eficient este unul de tip HIIT (high intensity interval training). De exemplu, poți face un antrenament de 10 minute constând în 30 de secunde de sprinturi și 30 de secunde alergare ușoară, repetate continuu; va fi mai eficient decât 20-30 de minute de jogging. De asemenea, durata antrenamentului este mai puțin importantă în comparație cu intensitatea acestuia.

Așadar, creșterea ratei metabolice reprezintă cheia slăbirii rapide și a înlocuirii masei de grăsime corporală cu masă musculară.

Însă recomandarea nu este să renunți la sesiunile cardio, ci să îmbini cele două tipuri de mișcare. Iar mixul ideal este un antrenament intens, de durată medie, care combină intervalele cardio cu exerciții cu greutăți.

Antonia Berci este antrenor personal World Class Iulius Cluj.