Fie că le foloseşti pentru încălzire sau chiar pentru un antrenament complet, este important să optezi pentru ce îţi este cel mai util în pregătirea fizică.

Toate cele trei aparate folosesc preponderent sistemul cardiorespirator şi generează pierderea ţesutului adipos sau îmbunătăţirea rezistenței cardiovasculare şi respiratorii.

Bicicleta cu spătar este recomandată persoanelor cu probleme ale coloanei vertebrale, deoarece gradul de înclinaţie a spătarului scade presiunea exercitată de gravitaţie.

Bicicleta normală, cea eliptică şi stepperul sunt ideale pentru cei cu probleme ale articulaţiilor, deoarece nu există impact. De exemplu, în momentul alergării se produce o undă de şoc (mai ales dacă alergarea are loc pe o suprafaţă dură) care se transmite de la gleznă până în zona cervicală. Şi, chiar dacă aceasta este absorbită şi dispersată, şocul se resimte destul de puternic, mai ales în cazul celor cu articulaţiile slăbite.

Alege în funcţie de scopul final

De asemenea, aparatul trebuie ales în funcţie de obiectivele propuse. Dacă vrei să participi la un maraton, atunci optează pentru bandă, dacă mergi la un duatlon adaugă şi bicicleta clasică în antrenamentele tale. Pentru pierderea în greutate, foloseşte bicicleta eliptică sau stepperul.

 

Alex Filimon este instructor de fitness şi antrenor personal în World Class Fitness Center America House.