Ai avut o zi stresantă? Perfect! Hai la BodyCombat. E clasa care te va scăpa de orice energie negativă și îți va demonstra ca furia te ajută să arzi multe calorii.

Viteza contează. Cu cât te miști mai repede, cu atât activezi mai multe grupe musculare. Prin urmare, arzi mai multe calorii în timpul antrenamentului. Și nu e singurul beneficiu. Crescând viteza de la o clasă la alta, îți depășești limitele și atingi un nou nivel de antrenament, acela în care continui să arzi calorii câteva ore de la încheierea acestuia. Acest proces are loc la fiecare clasă de BodyCombat™, un program Les Mills, pe care îl găsești în exclusivitate în sălile World Class. Timp de 50 de minute, urmărești o coregrafie cu mișcări din arte marțiale – lovituri de brațe, picioare – și, pe lângă alte indicații, auzi un mix ciudat: "Relaxează, lovește!". Dar, de fapt, aceasta este cheia unui antrenament de arte marțiale reușit.

Respiră, relaxează-te, lovește

Orice formă a artelor marțiale executată la intensitate crescută îți va îmbunătăți viteza loviturilor. Dar ca să te bucuri de acest efect, trebuie în primul rând să conștientizezi influența tensiunii musculare asupra vitezei. Cu cât folosești mai mult tensiunea musculară în timpul oricărei mișcări, cu atât vei lucra mai lent. Experții Les Mills au constatat că atunci când încerci să-ți îmbunătățești viteza, cea mai des întâlnită greșeală este că te folosești de tensiunea musculară. Aceasta te solicită mai mult, prin efortul suplimentar depus în timpul mișcării. Dacă inspiri, îți încleștezi pumnii și îți încordezi mușchii, viteza de contracție va fi scăzută. Pentru a face o mișcare la viteză maximă, trebuie să rămâi calm și relaxat până în momentul în care execuți mișcarea propriu-zisă. E necesar să înveți să treci de la starea de relaxare la cea din timpul loviturii atât de repede cât te lasă corpul tău.

Viteză + relaxare = rezultate

Secretul vitezei este, de fapt, relaxarea, care îi permite corpului un nivel maxim de agilitate și rapiditate. Studiile arată că între lovituri (care implică o contracție musculară puternică), există o fază de relaxare. Se formează, astfel, un ciclu "contracție-relaxare-contracție", care activează musculatura în două puncte culminante.

Faza inițială a activării musculare are loc la începutul loviturii, în momentul în care mușchii se încordează pentru a genera forță. Urmează faza de relaxare, care permite creșterea vitezei mișcării. Cea de-a doua contracție musculară are loc în ultimul moment al loviturii. "Dacă vrei să-ți duci antrenamentul de arte marțiale la un alt nivel, trebuie să gândești rapid, să acționezi exploziv și să te relaxezi", te sfătuiește Dan Cohen, director de program pentru BodyCombat™.

Încearcă o clasă de BodyCombat™ și lasă-te condus de instructorul tău. Urmărește sfaturile lui, ca să obții rezultatele dorite și un antrenament eficient.