Uneori e greu să te sincronizezi cu toți din sală, dar și dacă ești singur nu îți duci mereu antrenamentele până la capăt. Am analizat ambele situații și am pus pe foaie motivele pro și contra pentru ambele variante. Decizia îți aparține.

Antrenamentul de grup

Îți dă un "boost" de energie la prima oră. Ăsta da motiv să te antrenezi alături de alți oameni! Indiferent că este vorba despre o clasă de grup sau pur și simplu grupul tău de prieteni, antrenamentul alături de mai mulți oameni, dimineața, îți va da un tonus zdravăn.

Nu te lasă să renunți. Un studiu al cercetătorilor de la Universitatea din Pittsburgh arată că 95% dintre persoanele care încep un program de dat jos kilograme alături de prieteni, reușesc să-l și ducă la bun sfârșit. Asta pentru că, spun ei, grupul de persoane alături de care faci sport te motivează. Ba chiar devine câteodată o luptă a orgoliilor de tipul "să nu fiu eu cel/cea care renunță".

Antrenamentul solo

Te ajută să-ți limpezești mintea. Antrenamentul aduce beneficii nu doar corpului, ci și creierului. Din acest motiv specialiștii recomandă ca la antrenamentele de după birou să fii doar tu cu tine. Vii după o zi de muncă, probabil grea, iar muzica din căști și propriile gânduri sunt mai eficiente în antrenament decât grupul cu care te antrenezi.

Îți crește încrederea în tine și nu îți distrage atenția. Antrenamentul de grup este făcut pentru oamenii care se pot concentra chiar și atunci când au în jurul lor alte 15-20 de persoane. Dacă nu faci parte din această categorie, ar fi mai bine să te antrenezi singur sau să cauți un antrenor personal. Mai mult, antrenamentul alături de un grup, într-o cameră înconjurată de oglinzi, îi poate face pe unii oameni să se simtă inconfortabil și să își piardă încrederea în sine. În schimb atunci când ești singur, cu fiecare repetare pe care o faci te vei simți mai suplu și mai puternic.