Exercițiile de acest gen sunt utile pentru a-ți crea o zonă centrală a corpului puternică – un element extrem de important. Însă, beneficiile sunt mult mai multe.

Abilitatea de a ne mișca și de a sta în picioare în orice moment și orice situație are la bază o combinație complexă de factori, implicând sistemul vizual, auditiv și scheletic – elemente care ne permit să ne păstrăm echilibrul, chiar și în timp ce ne deplasăm. Și tocmai mușchii stabilizatori ai abdomenului contribuie la menținerea acestui echilibru.

Alege cele mai bune mișcări

Exercițiile care testează echilibrul sunt variate. Pot fi efectuate cu greutatea propriului corp, pe BOSU, cu minge de fitness, în TRX etc. Dar, cel mai important este că aceste tipuri de mișcări implică în mod indirect mai multe grupe musculare și, indiferent de tipul exercițiului, abdomenul. Mai mult, exercițiile care testează echilibrul îmbunătățesc coordonarea, agilitatea și flexibilitatea.
Printre cele mai simple mișcări care îți testează echilibrul și în același timp ajută la definirea abdomenului sunt:
- flotări pe o minge medicinală cu mânere; cu palmele pe sol, dar cu picioarele suspendate pe o minge fitness; pe trapezul unui aparat Superfunctional; în TRX;
- crunch pe minge de fitness sau BOSU;
- genuflexiuni cu sprijin pe un picior, pe sol, pe BOSU, pe plyo box, pe stepper;
- planșă (pe sol, laterală, pe Bosu, TRX).

Într-adevăr, exercițiile care testează echilibrul ajută la definirea abdomenului, deoarece obligă mușchii din această zonă să se contracte. Însă, un abdomen reliefat este evidențiat în primul rând de dietă și exercițiile de tip cardio. Cele speciale pentru musculatura abdomenului ajută mai degrabă la tonifierea musculaturii deja create, dar dacă alimentația nu este una echilibrată, șansele să ajungi la "6-pack" sunt extrem de mici.

Foto: Les Mills

 

Eduard Solomon este antrenor personal la World Class Fitness Center at Plaza România.