Dacă lucrezi exerciţii pentru abdomen până la epuizare şi nu reuşeşti să obţii rezultatele dorite, este momentul să afli ce te împiedică să îţi atingi obiectivul şi cum să elimini obstacolele.

1. Balonarea

Mărirea volumului abdomenului apare ca urmare a acumulării de gaze în intestine. Cauzele sunt multiple şi diferă de la persoană la persoana, însă, de cele mai multe ori, acestea au legătură cu obiceiuri alimentare nesănătoase.

Cum o reduci:
Identifică intoleranţele alimentare, precum cele la lactoză (lapte şi derivate din lapte) sau gluten (grâu, secară, orz, ovăz). Elimină pentru câteva zile acea grupă de alimente, apoi reintrodu-o şi vezi cum te simţi. Ar trebui să primeşti semnale destul de clare de la corpul tău.
Ai grijă la asocierea alimentelor. Este un subiect extrem de amplu, dar câteva dintre regulile care trebuie menţionate sunt: nu asocia niciodată alimente cu timpi de digestie diferiţi (carbohidraţi simpli cu carbohidraţi complecşi, de exemplu pâine cu mazăre) şi nici alimente alcaline cu unele acide (de exemplu, orez cu o bucată de carne).
Consumă produse bogate în fibre (de exemplu psyllium) şi cu efect probiotic (cum sunt iaurtul, kefirul, murăturile în saramură). Pentru menţinerea sănătăţii florei intestinale poţi apela cu încredere la suplimente cu glutamină.

2. Grăsimea viscerală

Deoarece se depozitează în jurul organelor, în momentul acumulării în exces apare şi probleme de sănătate (hipertensiune arterială, hiperglicemie sau chiar diabet de tip 2).

Cum o reduci:
Alternează antrenamentele de tip interval-training cu cele de forţă. Astfel, îţi vei dezvolta masa musculară şi îţi vei menţine şi inima sănătoasă.
Redu consumul de zahăr şi mai ales de fructoză – evită produsele care conţin în lista de ingrediente precum "high fructose corn syrup".

3. Grăsimea subcutanată

Este cea care acoperă ultimul strat al peretelui abdominal, adică pătrăţelele. Se întâmplă de multe ori ca prin exerciţiu să tonifici foarte mult muşchii abdominali, dar aceştia să nu se vadă din cauza grăsimii subcutanate.

Cum o reduci:
Renunţă la zahăr, îndulcitori artificiali, conservanţi, alimente procesate, cafea, alcool şi chiar la fumat.
Relaxează-te. Acumularea de grăsime subcutanată în regiunea abdominală are legătură directă cu nivelurile ridicate ale cortisolului (hormonul stresului), aşa că pentru rezultate optime este important să elimini (pe cât posibil) factorii de stres.

 

Alexandru Stănescu este Personal Trainer la World Class Health Academy at the Grand.