În funcție de oră sau nivel de pregătire, opțiunile sunt variate. Am făcut o mică cercetare, ca să îți simplicăm deciziile.

Am împărțit clasele de grup în patru categorii, pentru ca ție să-ți fie mai ușor atunci când îți faci programul ideal. Dar nu uita că cel mai important este să îți asculți corpul. Fiecare organism reacționează diferit și fiecare dintre noi are un alt ritm biologic. Ține cont de sfaturile noastre, dar ia decizia în funcție de cum te simți tu mai bine.

Clasele de forță

(Pump și Grit Strength)

Sunt cele care presupun lucru cu greutăți medii sau mari, solicitându-ți destul de mult forța. "Ideal ar fi să mergi la astfel de clase la prânz sau seara, deoarece în aceste momente ale zilei corpul tău dă randament maxim la un astfel de efort", te sfătuiește Armando Lungu, instructor de group fitness la World Class Health Academy Downtown.

Dacă îţi doreşti un corp bine tonifiat şi definit, include-le în programul tău săptămânal. Dar dacă ai probleme cu genunchii şi zona lombară, evită-le. Iar la Grit Strength mergi doar dacă ai o condiție fizică bună. "Este un program destinat celor avansaţi", adaugă Armando.

Clasele cardio

(Cycling, Grit Plyo, Body Combat, Step)

Acestea sunt genul de clase unde, deși inima îți este pusă la grea încercare, cu siguranță vei pleca euforic. "Sunt bune atât dimineaţa, cât şi seara; depinde foarte mult de persoană. Unii sunt matinali şi le prinde bine un cycling la șapte dimineaţa, însă pentru alții e un chin – abia se trezesc pe la jumătatea orei", spune instructorul de fitness de la World Class. Nivelul de pregătire diferă de la o clasă la alta și de la un instructor la altul, dar în mare cam toată lumea poate să participe la aceste clase.

Clasele mixte

(X-Fit, CXWORX, Bosu)

Chiar dacă ajungi la cele de 30 de minute (X-Fit și CXWORX) sau la cea de o oră, cum este Bosu, îți vei antrena atât forța, cât și rezistența. "Clasele mixte sunt foarte eficiente, deoarece sunt o combinaţie bună între cardio şi tonifiere. Ideal ar fi să le frecventezi după-amiaza, pentru că atunci ai o energie bună de a face sport", spune Armando. Evident, dacă ești genul de persoană matinală, atunci vei avea mai mult spor dimineața. "Astfel de clase sunt accesibile tuturor, cu excepția celor cu probleme medicale care îi împiedică să facă acel tip de efort", adaugă Armando.

Clasele de body&mind

(Yoga, Pilates)

Fie că te întinzi în poziții ușor incomode, fie că îți asculți respirația la fiecare mișcare, aceste clase sunt cele care cu siguranță te vor ajuta să stai mai drept și să fii mai fericit. "Sunt clase bune de practicat dimineaţa, la prima oră, atunci când pulsul are valori normale, iar mintea este relaxată după un somn bun", explică Armando. Clasele de body&mind sunt ideale pentru oricine, indiferent de condiția fizică. Însă, dacă știi că ai probleme speciale de sănătate, discută cu instructorul la începutul orei.

Foto: Les Mills