7 sfaturi te vor ajuta să treci ușor peste obstacolele de la început și să transformi alergarea în plăcere.

1. Fă-ți planuri realiste
"Voi alerga în fiecare zi..." nu e o idee bună la început. Corpul tău va avea nevoie de aproximativ 48 de ore pentru a se reface suficient, încât să poți alerga din nou. Caută un ritm care să îți permită să alergi câțiva kilometri, dar îți lasă resurse să mergi în ritm alert către casă.

2. Păcălește creierul
Din păcate, mintea este construită genetic pentru a ne opri din efort – există cercetări științifice care arată asta. Creierul îi transmite corpului starea de oboseală, pentru a-l împiedica să utilizeze toate resursele. Astfel, apare o luptă între voința ta de a utiliza energia de care dispui pentru a-ți întări corpul și cea a creierului, de a o conserva pentru altă "ocazie". Când vrei să te oprești, mai aleargă până la semnul acela de circulație de la o sută de metri depărtare, iar înainte să ajungi la el, găsește alt reper. Sau folosește numărătoarea inversă: convinge-ți creierul să alergi încă 10 secunde, numără până la 3 și revino la 10.

3. Ignoră respirația (pentru o vreme)
Când simți că rămâi fără suflu este cel mai probabil o stare de panică, indusă de efort, vezi punctul 2. Expiră lung de trei ori, până când simți că ai dat afară tot aerul din plămâni, apoi continuă să respiri normal. Chiar dacă ai citit că trebuie să inspiri pe un număr de pași și să expiri pe același număr, pentru început regula de bază e: inspiră pe nas și expiră pe gură. Restul se va regla în timp.

4. Implică-ți prietenii…
…sau găsește-ți parteneri de alergare. Un proverb african spune "Dacă vrei să ajungi repede, du-te singur. Dacă vrei să ajungi departe, mergeți împreună". Un partener de antrenament te va motiva, te va ajuta să-ți atingi obiectivele mai rapid și să îți depășești limitele.

5. Aleargă pe muzică
S-au făcut numeroase cercetări care au demonstrat că muzica te ajută să alergi mai mult, mai departe sau mai eficient. Află de aici cum să alegi ceva ce ți se potrivește.

6. Fă constant mici schimbări
Dacă ai reușit să alergi timp de o lună doar cu muzică în urechi, caută un partener de alergare. Dacă ai alergat doar pe bandă, ieși în parc sau pe stadion. Dacă alergi doar pe teren plat, încearcă și câteva dealuri. Adu ceva nou în rutina alergării și nu vei simți rutina.

7. Stabilește-ți obiectivul
Poate că îți dorești să alergi un maraton sau să slăbești câteva kilograme. Orice ar fi, vizualizează-ți scopul și bucură-te de drumul pe care îl parcurgi până la el.

Foto: Adidas