Fie că vrei să slăbești sau să te menții în formă, nu trebuie să apelezi la planuri complicate, greu de urmat. Urmează sfaturile de mai jos și treci apoi la nivelul următor.

Mergi la sală
Ei bine, da. Atât de simplu. Mereu ai scuze să nu mergi la sală și rar găsești motivația să o faci. Însă, așa cum știi, cel mai important, dar și cel mai dificil este primul pas. Stabilește-ți măcar două zile pe săptămână în care să te antrenezi și ține-te de ele. Apoi, odată ce vei prinde gustul, vei mări firesc frecvența.

Antrenează-te organizat
Un antrenament bine organizat îți oferă rezultate mai bune și te ajută să te recuperezi mai rapid. Fie că alegi un mix de clase de grup sau te antrenezi în sală, planificarea este esențială.

Lucrează intens
Execută mereu și acea ultimă repetare. Ea este cea care contează cel mai mult, care te face să evoluezi încă un pic în antrenamentul tău.

Provoacă-ți corpul
Combină diverse clase, antrenează-te în sală, aleargă, înoată. Sau dacă vrei să lucrezi doar cu exerciții de functional ori forță, schimbă mereu principiile de antrenament. Astfel, nu îi vei permite corpului să se obișnuiască cu un anumit ritm și îl vei provoca mereu.

Odihnește-te suficient
Refacerea după antrenament este foarte importantă. Asigura-te că te hidratezi corespunzător, că faci stretching mereu după antrenament, că te hrănești bine și dormi cel puțin opt ore pe noapte.

 

Cezar Gabriel este antrenor personal la World Class America House.