Temperaturile ceva mai ridicate cresc tentația pentru cât mai multe antrenamente în aer liber, însă banda de alergare de la sală este în continuare un aliat de care nu trebuie să uiți. Iată de ce:

1. Previi accidentările
Tentația când se încălzește afară este să ieșim la alergat pe stradă, prin parcuri sau prin împrejurimi, fără să realizăm că ne putem accidenta foarte sever. Asfaltul este una dintre cele mai neiertătoare suprafețe pentru alergat, iar antrenamentele lungi, chiar și cu tehnică bună de alergare, pot conduce la daune pe termen lung. Suprafețele neregulate de pe aleile parcurilor reprezintă, la fel, o amenințare, mai ales dacă alergi noaptea și zona este mai slab iluminată. Este suficientă o denivelare de 4-5 centimetri pentru a face o entorsă neplăcută și să ratezi sezonul.

2. Vremea nu te poate obliga să stai în casă
Avem parte de o vreme destul de capricioasă anul acesta. Dimineața e soare și te gândești că vei avea parte de vreme frumoasă și după serviciu când ieși la alergat. Seara, însă, toarnă cu găleata și nu poți ieși la antrenament. Există și cei care preferă să înfrunte natura indiferent de condiții, însă ploaia, vântul și suprafața alunecoasă nu le permit un antrenament la capacitate maximă.

3. Crești calitatea antrenamentului
Când alergi afară trebuie să îți stabilești foarte bine traseul pe care să îl parcurgi dacă vrei să variezi dificultatea. În afară de sprinturi, pe care le poți folosi în antrenamentele pe intervale, ești condiționat de relief pentru a ridica gradul de dificultate. Pe bandă, ai opțiunea să mărești înclinația, să setezi o viteză care îți pune limitele la încercare sau să le combini într-un workout solicitant.

4. Îți corectezi și desăvârșești tehnica
Banda de alergare este folosită de fizioterapeuți, medici și antrenori pentru a testa modul în care se comportă corpul persoanei analizate. Fie că este vorba de rezistența fizică, buna funcționare a aparatului respirator în caz de stres sau pur și simplu de forma și tehnica în alergare. Banda te menține într-un spațiu controlat, unde îți poți verifica, corecta și îmbunătăți pasul de alergare. Dacă nu apelezi la un observator, te poți filma foarte ușor cu telefonul în timp ce te antrenezi.

5. Îți controlezi mai ușor hidratarea
Dacă te antrenezi pentru o cursă știi că este vital să te hidratezi corespunzător. Pentru simularea unei curse de 5 kilometri, hidratarea se face mai ușor. Când urci către semi-maraton sau maraton, dacă nu vrei să alergi cu bidonul în mână, logistica hidratării este destul de dificilă. Pe bandă, simularea unei curse este mai ușoară și totul este mult mai la îndemână.

Află de ce așteaptă mulți cu atâta ardoare sezonul competițiilor de alergare aici și dacă ești hotărât să participi la o cursă, ghidul lui Sergiu Aldea îți va fi extrem de folositor.